zondag 21 maart 2010

Crisis& Herstelwet, Gemeenteraadsverkiezingen, Buitenring Onderzoek Variant 0+

Zoals U wellicht ook via alle media heeft gehoord of gelezen is de Crisis&Herstelwet
door de 1e kamer aangenomen met een meerderheid van stemmen omdat ook weer de PVDA op het laatste moment weer heeft "gedraaid".

Deze wet zal nadat zij in de praktijk haar dienst heeft bewezen van een tijdelijk karakter op enkele punten ,in de komende 4 jaar worden omgezet in een blijvende uitvoering. Aangepast aan ook vele Europese richtlijnen.Hierbij is Nederland als zo vaak weer vooruitlopend op ons omringende landen. De aktiegroepen, stichtingen en verenigingen zoals Milieufederatie,IVN,Natuurmonumenten,Archeologische,Monumentenzorg zullen hier bij toekomstige projekten nog veel werk aan hebben.

Verder zal in de praktijk in 2010 en daarna moeten blijken of deze wet echt dat doet wat ze beloofd te doen, versnellen van Bouwagenda's Werkverschaffing, Bezwaarschriftprocedures bij de RvS.


Van de Gemeenteraadsverkiezingen van 3 maart zijn de uitslagen inmiddels bekend en de samenstelling van de raden is in volle gang, verwacht mag worden dat eind maart deze min of meer zullen zijn afgerond en we weten hoe de definitieve verhoudingen in Parkstadgemeenten zijn. Zowel voor de Politieke partij zetelverdelingen van raadsleden en Wethouders inkl hun Portefieulles. Dit kan belangrijk zijn voor de komende 4 jaar m.b.t. de realisatie van de Buitenring Parkstad.
Want wanneer we de Provincie Limburg mogen geloven is dit de periode waarin deze 26 km lange 2 x 2 baans weg met 100kmh praktisch zal worden uitgevoerd.
Laten we vooral onze lokale politieke volksvertegenwoordigers op dit punt goed volgen ,ook van de oppositie in hoeverre ze onze belangen verdedigen.
Zodat U bij een volgende verkiezing een bewuste en goede keuze kunt maken.


Milieufederatie Limburg is uit het overleg gestapt met Provincie Limburg omdat deze weigerde de BPL Variant 0+ te laten onderzoeken.

Milieufederatie vind dit een breekpunt in hun onderlinge samenwerking en van cruciaal belang naast het Verkeerskundig aspekt ook het bewust aantasten van en doorsnijden van EHS en POG gebieden. Hiervoor is er met vele partijen overleg gaande om zodoende tijdig voor de inpassingplan presentatie een gedetailleerd rapport als bewijs voor huidige Nut en Noodzaak in te brengen bij de bezwaarschrift richting RvS.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten