zaterdag 5 december 2009

Doodsteek van Toeristen en Reacreatie ontwikkeling van Oostflank Brunssum


 
 
Gaat Camiel Eurlings nu ook al het toerisme in Limburg onrendabel maken nadat hij nog steeds niet de volledige opening van de Swalm en Roertunnels van de A 73 
24 uur per dag open houden.
 
Na 2012 kunnen deze mensen uit alle streken ons moeilijk en minder betrouwbaar bereiken via de A 73 en daardoor alternatieve routes verkiezen, maar bovendien zijn hun autokosten aanmerkelijk gestegen door de Kilometerheffing.
 
Hierdoor zullen na de 2015 wanneer de BUITENRING PARKSTAD geopend is nog minder auto's hiervan  gebruikmaken als nu door de Provincie als onderbouwing en draagvlak wordt aangegeven. 
 
Wethouder E Geurts zal hem dat niet in dank afnemen want hierdoor zijn de vooruitzichten voor de ontwikkeling van de Oostflank in Brunssum met de nog te realiseren tot 2020, 
Toeristische attracties en recreatie resorts niet meer rendabel te maken indien ze dat al waren
 
met dank aan onze "eigen" Camiel



Lees dit heel goed !!!!!!!!!



!!!!!!!!!!!!!!!KILOMETER HEFFING!!!!!!!!!!!!!!!!!!!. 
       Willen wij dit, kiezen wij nog CDA??....... 


Kilometerheffing - NEEN

Einde van een vrij Nederland en Jan Modaal. 

Minister Eurlings is van plan de km heffing in te voeren. Volgens hem gaat 70 procent van de Nederlander er op vooruit. Natuurlijk!! Er wordt een belasting technische verandering ingevoerd. En de Nederlander gaat er op vooruit? Dat betekent dan dat de belasting minder inkomsten krijgt. Geloof dat dus maar niet. Nee hier komen een aantal feiten zoals het voor de gemiddelde Nederlander zal gaan. 


Dus niet voor diegene die meer dan 40000 euro per jaar verdient( Die mag nu ophouden met lezen. U gaat er nl. wel op vooruit.)Zoals altijd natuurlijk. Zie ook Hypotheek aftrek. 


Vanaf 2011 krijgt iedereen een kastje in de auto met gps. Die registreert u elke seconde dat u rijd. Waar u rijdt. En hoeveel u rijdt. 

U gaat straks ongeveer 6,7 cent per km betalen. Van woonerf tot snelweg. 
Dan komt wel uw wegenbelasting te vervallen . En de bpm. 

Dat betekent: Als u nu een auto rijdt met een gewicht van 1000 kilo en u rijdt 30000 kilometer dan betaald u nu 356 euro per jaar aan wegenbelasting. 

In de nieuwe situatie betaald geen wegenbelasting, maar 6,7 cent per gereden kilometer. Dat is: 30000 x 6,7 is 2010 euro per jaar. 


365 euro wegenbelasting -2010 euro kilometerheffing = 1654 euro in de min. 

Wel gaat de bpm van de auto af. Dat scheelt natuurlijk heeeeel veel geld. Ja inderdaad, als u een auto kunt betalen van 40000 of meer . 

Bijvoorbeeld:U koopt een porche 911 carrera voor de prijs van maar 119.250,00. Daar gaat dan 40 procent bpm van af. Dat is 47700,= U betaald dus maar 71550,= 

Dat is toch snel verdient die 47700 korting. Geweldig toch? 

Helaas kan 90 procent van de Nederlander geen auto kopen van 71550,= 

De gemiddeld werkende Nederlander rijdt een tweedehands auto van 5000, euro. 
Daar zit natuurlijk weinig of geen bpm meer op, dus die wordt niet goedkoper. 

Wie wordt er dus beter van de kilometer heffing? De bedenkers en de fabriekanten van de kastjes. O ja. En de staatskas natuurlijk. U bent nl 24 uur per dag te volgen, waar u bent. Maar ook hoe hard u rijdt. Dus rijdt u te hard, heeft u binnen 2 weken de boete in de bus. De politie kijkt ook mee!

Stuur deze mail dan ook naar iedereen die u kent. Hierdoor maakt u kenbaar dat u het er niet mee eens bent. Als de regering geen referendum houdt. Houden we er zelf wel een. 

Zeg nee tegen de nieuwe plannen van de regering voor de kilometerheffing en rekening rijden.

http://www.kilometerheffing-nee.nl/digitale_steunbetuiging.php


Stuur dit A.U.B. door aan je vrienden,want dit mag nooit gebeuren waar het CDA nu mee bezig is! 
We zijn toch (nog )een democratie?????? 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten