dinsdag 19 januari 2010

In Memoriam Werner Theunissen






     Heden bereikte ons het treurige bericht dat onze buurman en strijder van het eerste uur tegen de aanleg van de Buitenring Parkstad op het Voorkeurstrace Noord langs de wijk Klingbemden -de Kling, Brunssum Noord

                           vrij plotseling is overleden 18-01-2010 in het buitenland.

                                     
                                                WERNER THEUNISSEN

                                                 Klingstraat 10

                                                 6441 KG  BRUNSSUM


Hij zal steeds in onze gedachte voortleven als een gedreven man met een heel groot sociaal hart voor de medemens en verantwoordelijkheidsgevoel t.a.v. de kwaliteit van het leefmilieu in onze Wijken.

Daarnaast was de muziek zijn grote passie , en als zodanig heeft hij vanaf  1970 heel wat muziek en tekst geschreven voor "zijn" Pussycat. waaronder de wereldhit  Mississippi.

8 opmerkingen:

  1. Werner beste vriend, ik zal je ontzettend missen. Hopelijk kunnen we ooit in een andere omgeving weer in alle rust samen gezellig muziek maken.

    Je vriend, Ed

    BeantwoordenVerwijderen
  2. beste Ed

    dank voor jouw reaktie

    ik geef je even het emailadres

    werner.theunissen@versatel.nl

    waar je persoonlijk nog een bericht kunt achterlaten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tot onze grote schrik bereikt ons net dit verschrikkelijke nieuws.
    Werner..dank wat je als mens voor velen achter liet...dank voor al je tijd die jij en je je vrouw altijd voor ons hadden, dank voor de geweldige muziek die we nog steeds draaien. En Dank voor jouw prachtige nummer Lonely Hearts Motel dat ik in 2008 heb mogen uit brengen en dat in veel harten blijft voort leven. Werner...in ons hart leef je voort.Reserveer mooie plekjes waar je vrienden graag naar toe komen als de tijd daar is en wij met z,n allen weer samen muziek maken, filosoferen en genieten.

    Namens ons allen wensen we de familie heel heel veel sterkte
    Henry van Wijmeren

    BeantwoordenVerwijderen
  4. We wensen je bij deze laatste reis het allerbeste en bedankt voor alles wat je op deze wereld inbracht en wilde verbeteren.
    Ons medeleven gaat natuurlijk uit naar Diny en je familie en vrienden die je zo onverwachts moet achterlaten.
    Jo en Jeanny Janssen-Keulen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beste Werner,

    Je hebt mij een stuk jeugdsentiment gegeven. 'Mississippi' was mijn eerste singletje, en is voor mij onlosmakelijk verbonden met mijn kinderjaren.

    Ik zat op de eerste klas van de basisschool toen het liedje uitkwam, en ik was meteen verkocht. Ik moest en zou dat plaatje hebben en heb mijn ouders de kop gek gezeurd totdat ik het kreeg. Vervolgens ging ik het compleet uit mijn hoofd leren in mijn 'kinder-Engels', en toen mocht ik het voor de klas playbacken; viereneenhalve minuut lang met m'n ogen dicht, want ik had op TV gezien dat Toni bij het zingen van het liedje ook regelmatig haar ogen dichtkneep, en dat vond ik wel stoer. Als vijfjarige begrijp je natuurlijk nog niet dat dat een gevoel uitdrukt.

    Nu, in de 21ste eeuw, word ik bijna altijd emotioneel als ik het liedje hoor. Vanwege het jeugdsentimentgehalte dar voor mij aan het liedje kleeft; liedjes maken samen de soundtrack van je leven, en 'Mississippi' hoort bij die van mij.

    Dankjewel Werner, en rust zacht.
    Marcel Vossen,
    Weert.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik wens de nabestaande Familie en vrienden heel veel sterkte met het verlies van Werner!

    M.Callemeyn
    Pussycarfan

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Beste Werner,

    Pas vandaag vernam ik het bericht van je overlijden. Het maakt me verdrietig.

    Jouw liedjes zijn een soort soundtrack van mijn jeugd.... eigenlijk mijn hele leven. Als grote fan van Pussycat ben ik opgegroeid met jouw liedjes. Deze liedjes draai ik nog steeds, tot op de dag van vandaag.

    In 2001 mocht ik je ontmoeten nadat ik vanuit mijn werkzaamheden voor EMI Music het nodige voor Pussycat mocht samenstellen voor CD releases. Gelukkig kwam hierdoor het gehele Pussycat oevre eindelijk op CD. In deze periode heb ik je enkele keren ontmoet. Je was, terecht, nog steeds trots op het tijdloze repertoire van Pussycat en ik heb je leren kennen als een zeer vriendelijke en bescheiden man.

    Als artiest heb ik in 2007 "Mississippi" opgenomen, samen met de Pussycat dames. Op deze plaat ben ik nog steeds heel trots, vooral omdat het liedje "Mississippi" veel voor me betekent.
    Als componist was je in Nederland onderschat, want je schreef naast "Mississippi", "Georgie" en "Smile" nog veel mer moois. Hoe dan ook... dankzij je evergreens zul je altijd voortleven.

    Rust zacht, lieve Werner. Jouw liedjes zal ik altijd blijven draaien.

    Casper Janssen (Dennis Jones)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Werner Theunissen, Rust Zacht.

    BeantwoordenVerwijderen