maandag 31 augustus 2009

NUT en NOODZAAK Tijdwinst door aanleg Buitenring Parkstad

meer dan 25 jaar was mijn woon-werk trajekt  aan de Rand van Brunssum Noord wijk de Kling naar Industrieterrein Strijdhagen in Landgraaf v.v. elke dag en in de piekuren.

Het snelste stuk was de 2 x 1 baansweg N299 met 80 kmh.

uit eigen ervaring kan ik alleen maar concluderen dat ik nooit in de file heb gestaan op deze weg en dat er een normale verkeerstroom was met een erg lage verkeersintesiteit. De Rijkswaterstaat heeft dan ook nooit deze weg opgenomen in een registratielijst van N-wegen die gekontroleerd worden op hun 24 uurs "verkeersbelasting".

Wanneer men nu het plan heeft deze weg te verbreden naar 2 x 2 baansweg en met 100 kmh vraag ik me werkelijk af op welke basisgegevens men dit Noodzakelijk acht. Bijvoorbeeld TIJDWINST.

Want terugkijkend naar mijn eigen ervaring is elke Tijdwinst op het bestaande 80 kmh trajekt N299 al ruimschoots verdampt wanneer je vertrekt uit de wijk naar de N299 en via afslag op het industrieterrein jouw eindbestemming bereikt hebt over alle 50 en 30 kmh lokale wegen,1 spoorwegovergang en  4stoplichten.
En dan moeten we ook niet vergeten dat men met de verbreding naar 2 x 2 baans ook nog een een EHS natuurgebied vernield.

Dit is dus geen argument voor de aanleg van de 2 x 2 baans Buitenring met 100 kmh.


Waarom gaat Rijkswaterstaat niet eerst eens de zg Knelpunten in hun Startnota Buitenring  goed onder de loep gaat nemen zoals ze dit nu van plan zijn in Maastricht zie bericht L1.


Rijkswaterstaat wil op grote schaal kentekens van automobilisten in de regio Maastricht gaan registreren. Als blijkt dat een auto een bepaalde route regelmatig aflegt, krijgt de bestuurder een brief thuis met adviezen over alternatieve reismethoden. De cameracontrole is onderdeel van een pakket maatregelen dat het autoverkeer rond Maastricht moet beperken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten